Po co markom strategia?

Odbiorcy marki, której strategia, misja i wartości jasno wybrzmiewają, są w stanie zapłacić za jej usługi/produkty nawet kilkadziesiąt procent więcej. Już od dawna nie wystarcza sprzedaż towaru, klienci pragną mieć poczucie, że za finalnym produktem stoją konkretne wartości. Transparentność i jasno określona strategia firmy przyciąga również pracowników, dla których jej istnienie stanowi ważny aspekt podczas procesu rekrutacji.

Czym jest strategia marki?

Jest to dokument, który stanowi esencję brandu. Można go porównać do mapy, dzięki której nie błądzimy w ciemnej przestrzeni konkurencji, a krok po kroku osiągamy kolejne, mniejsze checkpointy w wyścigu o sukces. W jej skład powinny wchodzić elementy takie jak: tożsamość, wartości, pozycja w odniesieniu do konkurencji czy plany na rozwój. Kluczem do sukcesu jest tutaj autentyczność i spójność, bo strategiczny chaos może przynieść nam wielką klęskę zamiast spektakularnego sukcesu.

Poniżej wpisujemy listę kilku mniejszych pytań, które mogą pomóc Ci w procesie tworzenia własnej strategii:

Jaka jest misja mojej firmy?

Misją określamy swoiste jej credo, powód, dla którego została powołana i odpowiedź na pytanie “dlaczego?”. Przykładem dla producenta biżuterii może być zdanie “Pragnę tworzyć biżuterię, dzięki której każda osoba, która ją ubierze, poczuje się wyjątkowo”.

Jaka jest moja grupa docelowa?

Im dokładniej opisana grupa docelowa, tym lepiej. Warto się zastanowić nad demografią naszej grupy docelowej, jej pragnieniami, wartościami i bolączkami. Kiedy dokonują swoich decyzji zakupowych? Jakie marki lubią? Jak mogę jej przedstawicieli przekonać do swojej oferty produktowej/usługowej?

Jaka jest moja pozycja na rynku?

Czym odróżniam się od mojej konkurencji? Jaki wizerunek pragnę budować? Gdzie chcę się widzieć za 5 lat?

Jaka jest tożsamość mojej marki?

Gdyby mój brand był człowiekiem, to jakie miałby cechy? Jakie wartości byłyby dla niego ważne? Jaki przekaz chciałby nieść światu?

To tylko niektóre z pytań, na które powinniśmy odpowiedzieć, budując fundamenty domu, zwanego marką. Skrupulatnie i spójnie stworzona strategia powinna być równie szczegółowo wdrożona, a później ewaluowana. W RunTheBrand możemy wesprzeć cię w tym procesie, oferując pomoc w:

  • audycie Twoich działań marketingowych
  • opracowaniu strategii pojedynczych kampanii
  • opracowaniu kompleksowej strategii komunikacji Twojej marki
  • egzekucji działań marketingowych.
Korzystamy z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość użytkowania serwisu i świadczonych usług.
Kontynuując akceptujesz naszą politykę prywatności.