Jakie znaczenie ma tworzenie bloga firmowego w komunikacji marketingowej?

blog firmowy - czy warto go prowadzić

Obecnie blogi firmowe są coraz częściej wykorzystywane jako instrument komunikacji marketingowej. Choć w procesie tworzenia strony firmowej nie trzeba oczywiście uwzględniać miejsca na blog, ten sposób komunikacji z klientami ułatwi przybliżenie im produktów lub usług oraz zacieśnienie więzi. Odpowiednio prowadzony blog poprawia także widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

Czym jest blog firmowy?

Strona internetowa służy przede wszystkim do prezentowania klientom oferty. Blog jest natomiast traktowany raczej jako wizytówka firmy. Daje dodatkowe pole do opowiedzenia o swoich usługach i produktach, a także wizji i misji. Umożliwia przedsiębiorcy wykazanie się wiedzą ekspercką. Przed założeniem bloga warto zastanowić się, gdzie zostanie umieszczony. Masz w tym przypadku dwie możliwości – możesz stworzyć osobną subdomenę, poza swoim podstawowym serwisem, bądź dodać go do katalogu jako kolejną podstronę. Ten drugi sposób jest rekomendowany częściej.

Blog firmowy a zwiększenie rozpoznawalności marki

Prowadzenie bloga firmowego zwiększa rozpoznawalność marki w sieci. Umacnia pozycję strony firmowej w organicznych wynikach wyszukiwania i daje możliwość pojawienia się w pierwszej dziesiątce wyświetleń. Warto przy tym pamiętać, że wyszukiwarka ocenia także wartość samego tekstu. Algorytmy biorą pod uwagę m.in. objętość artykułów, długość tytułów i leadów, prawidłowe stosowanie fraz kluczowych, użyteczność tekstów czy ich przejrzystość.

Lepsze pozycjonowanie w Google

Algorytmy wyszukiwarki oceniają wysoko dobrej jakości, unikalne treści zawierające linki i umiejętnie wplecione frazy kluczowe. Jeśli w treści zostaną odpowiednio umieszczone frazy SEO, ma ona realne szanse na znalezienie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Przekłada się to z kolei na zwiększenie ruchu na stronie, pozyskanie nowych klientów i zachęcenie ich np. do zakupu usługi bądź produktu. Dodatkowo – większa liczba wpisów na stronie oznacza więcej treści indeksowanych w wyszukiwarce, a to przekłada się zarówno na ilość fraz, po których strona jest wyszukiwana, jak i ich pozycję w wyszukiwarce. Co ważne, rozbudowa firmowego bloga pozwala na pozyskiwanie ruchu na stronę po frazach kluczowych, których umieszczenie w opisie kategorii lub produktu nie miałoby sensu, bo nie byłyby one z nimi bezpośrednio powiązane. Warto także pamiętać, że treści na blogu powinny być uzupełnieniem tekstów na stronie, a nie ich powieleniem. Nie należy tworzyć wpisów, które „kanibalizują” się i konkurują w wynikach wyszukiwania z podstronami naszego serwisu.

Budowanie i umacnianie wizerunku eksperta

Kreowanie wizerunku eksperta jest istotne w przypadku firm oferujących usługi, których realizacja wymaga specjalistycznej wiedzy. Blog umożliwia skonfrontowanie się z potrzebami potencjalnych klientów. Odbiorca musi najpierw poznać markę, by zdecydować, czy chce jej zaufać. Jeśli zbudujesz profesjonalny i rzetelny wizerunek firmy, masz większe szanse na zostanie autorytetem w swojej branży.

Budowanie relacji z klientami

Blog umożliwia budowanie relacji z klientami, którzy mogą zamieszczać pod wpisami komentarze. Nie wolno zaniedbywać interakcji z odbiorcami – powinieneś zadbać o regularne odpisywanie na pojawiające się wątpliwości. Dwustronna komunikacja przyniesie obopólne korzyści. Przedsiębiorcy poznają uwagi i sugestie, dzięki którym będą mogli ulepszyć swoje produkty i usługi oraz usprawnić proces rozwiązywania problemów. Klienci ujrzą natomiast markę „od kuchni”, dowiedzą się, jakie idee i wartości są jej bliskie. Na tej podstawie zdecydują, czy chcą z nią zostać na dłużej. Blog ułatwi pozyskanie nowych klientów i umożliwi zwiększenie lojalności dotychczasowych.

Prowadzenie bloga firmowego to integralna część działań marketingowych, lecz tworzenie wartościowych treści wymaga umiejętności i poświęcenia odpowiedniej ilości czasu. Jeśli zależy Ci na zobaczeniu realnych efektów w stosunkowo krótkim czasie i bez angażowania znacznych sił oraz środków po swojej stronie, możesz powierzyć to zadanie specjalistom z agencji marketingowej.

Korzystamy z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość użytkowania serwisu i świadczonych usług.
Kontynuując akceptujesz naszą politykę prywatności.