Rola researchu w tworzeniu produktów digitalowych

UX design, strategia digital

Projektowanie cyfrowych produktów, aplikacji webowych i stron www nie polega jedynie na perfekcyjnym doborze kolorów i innowacyjnych rozwiązań. Ważne jest przede wszystkim to, żeby odpowiadał na realne problemy i potrzeby grupy docelowej, realizując Twoje biznesowe założenia i cele.

Faza discovery – czym jest?

Etap discovery następuje zaraz po pierwszych konceptualizacja i dyskusjach dotyczących idei twórców produktu. Jest to pierwsza, formalna faza, która jednocześnie zdaje się kluczowa dla powodzenia całego przedsięwzięcia. Dlaczego to właśnie research jest tak ważny i o co należy zadbać przed przystąpieniem do developmentu?

Celem tego etapu jest sprawdzenie zbudowanych wcześniej hipotez dotyczących problemów grupy docelowej – to właśnie ich potwierdzenie lub obalenie będzie wyznaczało tor działań. Kroki, które musimy podjąć w tej fazie procesu, związane są przede wszystkim z badaniami nad nowymi produktami. Optymalizacja czy odbieranie feedbacku od testerów będzie należało już do dalszych etapów procesu projektowego, jednak w tym momencie warto wspomnieć o koncepcji Continuous Product Design, która zakłada powracanie do fazy discovery na każdym etapie projektu i stały odbiór informacji zwrotnych od klientów i osób pracujących nad przedsięwzięciem.

Faza odkrywania – co wchodzi w jej skład?

Najczęściej w tym etapie możemy wyróżnić:

  • Zbudowanie strategii – Jaki jest powód podejmowania się tego przedsięwzięcia? Co jest jego celem? Jakich efektów oczekujemy?
  • Sprawdzenie możliwości rozwiązań – Kto będzie używał produktu? Jakie problemy rozwiązuje produkt?
  • Tworzenie prototypów – W jaki konkretnie sposób produkt rozwiązuje problemy wyłuszczone w poprzednim punkcie? Które z potencjalnych rozwiązań jest najlepsze?
  • Walidacja hipotez – Czy nasze rozwiązanie jest dobre? Czy feedback od użytkowników potwierdza nasze hipotezy? Czy produkt rozwiązuje ich problem?
  • Nadanie priorytetów, planowanie – Które z potencjalnych rozwiązań chcemy zaimplementować? Które z funkcjonalności należy włączyć jako pierwsze?

Aby tworzyć doskonałe produkty cyfrowe, potrzebujesz nie tylko szybkości, ale także umiejętności ciągłego uczenia się i rozumienia klienta — sposobu, w jaki korzysta on z Twoich produktów i usług oraz jego potrzeb — na poziomie organizacyjnym.

Korzystamy z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość użytkowania serwisu i świadczonych usług.
Kontynuując akceptujesz naszą politykę prywatności.